Co wpływa na pozycjonowanie strony?
Zasadniczo algorytm pozostaje tajemnicą i nie sposób dowiedzieć się od Google, jakie uwzględnia czynniki. Niemniej jednak co pewien czas pojawiają się informacje dotyczące aktualizacji stosowanych mechanizmów. Można wydobyć z nich wiedzę, która pozwoli odnosić większy sukces w pozycjonowaniu stron internetowych. Przykładem informacji dostarczonej przez Google jest ogólny opis jednej z najnowszych aktualizacji, określanej jako BERT.
Czym jest BERT?
Najprościej można stwierdzić, że BERT to aktualizacja, dzięki której algorytm lepiej rozumie kontekst. Mowa o kontekście poszczególnych słów i znaków znajdujących się w rozbudowanej frazie kluczowej. Algorytm analizuje teraz każde słowo z osobna oraz stosunek między nimi. Pod uwagę brane jest znaczenie każdego przyimka, z czym dotychczas były pewne problemy.
Co zmienił BERT?
Ideą wprowadzenia omawianej aktualizacji było zwiększenie trafności długich wyszukiwań. W wyniku wpisywania długich haseł użytkownicy otrzymują to, czego rzeczywiście szukali. Natomiast dla agencji SEO aktualizacja BERT oznacza konieczność jeszcze większego zaangażowania w poszukiwanie fraz kluczowych oraz uważność w analizowaniu ich znaczenia i skuteczności.
Wycena SEO: