
SEM- Co to jest?
Marketing w wyszukiwarkach pozwala przyciągnąć nowych użytkowników na stronę firmy lub sklepu internetowego. Zwiększenie ruchu przekłada się na rozpoznawalność marki i umożliwia promocję oferty.
Kampanie Google AdWords są alternatywą dla naturalnego pozycjonowania. Pozwalają one szybko i skutecznie wesprzeć proces sprzedażowy firmy. Reklamy opierają się o system PPC (Pay Per Click), czyli opłaty za każde kliknięcie. Opłaty są uzależnione od popularności wybranych fraz (ich konkurencyjności), pozycji komunikatu reklamowego oraz innych czynników. To pozwala wąsko targetować przekazy.
Google pozwala na wyświetlanie nie tylko reklam tekstowych, ale także produktowych oraz graficznych, co daje możliwość dopasowania rodzaju kampanii do specyfiki konkretnych usług lub produktów. Płatność wyłącznie za efekt umożliwia odpowiednie rozplanowanie nawet niewielkiego budżetu przeznaczonego na reklamę. Klient nie płaci za samo wyświetlanie przekazu, ale jedynie za podjęte działania użytkowników (wyświetlenie strony, akceptację koszyka zakupowego w sklepie internetowym).