Pozycjonowanie long tail

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga odpowiedniego przystosowania strategii do potrzeb Klienta. W zależności od profilu działalności danej firmy nieco inne działania SEM i SEO gwarantują otrzymanie pożądanych rezultatów. Naszym celem jest uzyskanie maksymalnej efektywności działań, co w wielu przypadkach oznacza konieczność wykonania pozycjonowania long tail. Umożliwia ono dotarcie do Klientów wpisujących w wyszukiwarkach długie, wielowyrazowe frazy.

Pozycjonowanie na długi ogon – na czym polega?

Wypracowanie wysokiej pozycji w wyszukiwaniach na popularne frazy to trudne zadanie, którego realizacja trwa długo i nie w każdym przypadku zapewnia zadowalający wskaźnik konwersji. Rzecz w tym, że na pierwszych stronach pojawiających się w wyszukiwaniach użytkownicy często nie znajdują tego, czego szukają. Przykładowo, poszukując przepisu na zupę dyniową z grzankami, niekoniecznie znajdziemy ją na którejś ze stron najlepiej pozycjonowanych pod frazę “przepisy”. Prawdopodobieństwo znalezienia poszukiwanego przepisu jest większe w przypadku wpisania frazy “przepis na zupę dyniową z grzankami”.

Co gwarantuje sukces long tail?

  • głęboka analiza rynku
  • trafne dobranie fraz kluczowych
  • wykonanie pozycjonowania dla wielu fraz kilkuwyrazowych

Co daje pozycjonowanie na długi ogon?

pozycjonowanie long tail

Wysoki wskaźnik konwersji

Pozycjonowanie long tail zapewnia większą trafność wyszukiwań. Tym samym trafiając na Twoją stronę, Klient częściej rzeczywiście skorzysta z oferty, znajdując właśnie ten produkt w sklepie internetowym, którego szukał.

Oszczędność środków finansowych

Ze względu na wyższy wskaźnik konwersji te sama działania pozycjonerskie związane z frazą long tail zwykle zapewniają większy zysk niż w przypadku frazy ogólnej. Nie wydajesz pieniędzy na nietrafione wyszukiwania.
konwersja seo
pozycjonowanie fraz kluczowych

Przewaga nad konkurencją

Podczas gdy Twoi konkurenci ścigają się o pozycję w wyszukiwaniach na popularne frazy, Ty zdobywasz czołowe pozycje w wyszukiwaniach na frazy konkretne, gdzie aktywność konkurencji zwykle jest mniejsza.